اژه‌ای: ملزم به استیفای حقوق آحاد جامعه هستیم انگلیس سفیر چین را احضار کرد بایدن: تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است تونل قسام به روی نظامیان صهیونیست منفجر شد پایان ماموریت کاردار ایران در لندن و تعیین سرپرست جدید ترکیه به پرونده شکایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه می‌پیوندد تمرکز امکانات میزبانی از زائران در گرو تعطیلی مشهد در روز ولادت امام رضا (ع) رئیس جمهور وارد مشهد شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار خانواده شهدای فاطمیون با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی | آیت‌الله علم‌الهدی: لشکر فاطمیون، تابلوی عظمت شیعیان افغانستان است رئیس جمهور بر ارتقای بیش از پیش سرعت و کیفیت اینترنت تاکید کرد احضار ۲ وزیر سابق درخصوص پرونده چای دبش و ۳ سال زندان برای وزیر سابق جهاد روایت رهبر معظم انقلاب از حفظ آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی | نگذاشتم قبر فردوسی را در توس خراب کنند! یحیی سریع: در صورت ورود زمینی آمریکا آماده نبرد هستیم آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار واکنش نشان داد طرح «کاهش ساعات کاری کارمندان دولت» همچنان بلاتکلیف ماند اعمال‌قانون ۱۹۸۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | مصدومیت ۷۲ نفر در تصادفات شبانه‌روز گذشته (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محسنی اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرد مجلس تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی را تصویب کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گزارش نهایی ایران به ایکائو: خلبان پاکستانی خودسرانه ارتفاع را کاهش داد| موج‌سواری BBC برای ناامن نشان‌دادن آسمان ایران

  • کد خبر: ۱۲۱۰۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
گزارش نهایی ایران به ایکائو: خلبان پاکستانی خودسرانه ارتفاع را کاهش داد| موج‌سواری BBC برای ناامن نشان‌دادن آسمان ایران
مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار و ارسال گزارش نهایی بررسی حادثه همجواری دو پرواز شرکت هواپیمایی پاکستانی به ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن رضایی‌فر از انتشار و ارسال گزارش نهایی بررسی حادثه همجواری دو پرواز شرکت هواپیمایی پاکستانی به ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان خبر داد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: حادثه جدی ما بین دو پرواز عبوری شرکت هواپیمایی پاکستانی به شماره ۲۱۱ در مسیر پنجاب پاکستان به شهر دبی امارات و پرواز شماره ۲۸۶ این شرکت در مسیر دوحه قطر به پیشاور پاکستان در ساعت ۰۵:۲۳ بوقت محلی روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۲در فضای ایران نزدیکی شهر بندرعباس بوقوع پیوسته است.

وی افزود: پس از دریافت مکالمات هر دو پرواز با مرکز کنترل فضای کشور جمهوری اسلامی ایران، تصاویر راداری و همچنین گزارش خلبانان پرواز، بررسی‌های لازم توسط کمیته بررسی حوادث ترافیک هوایی انجام و مشخص شد خلبان پرواز شماره ۲۱۱ در ارتفاع ۳۶ هزار پایی آماده کاهش ارتفاع برای تحویل به مرکز کنترل فضای کشور امارات  بوده و از کنترلر درخواست اعلام محدودیت فضا کرده است.

رضایی‌فر ادامه داد: کنترلر به ایشان اعلام کرده که آماده کاهش ارتفاع برای ۲۰ هزارپایی در موقعیت ۲۰ مایلی قبل از نقطه خاص PATAT باشد تا مجوز کاهش ارتفاع صادر شود که این موضوع توسط خلبان به اشتباه فهمیده شده و خلبان بدون اطلاع کنترلر و دریافت مجوز، شروع به کاهش ارتفاع  می‌کند.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این زمان پرواز دیگر پاکستانی به شماره ۲۸۶ که در ارتفاع ۳۵ هزارپایی در حال پرواز بوده است، دریافت هشدار برخورد هوایی (TCAS RA) را به کنترلر اعلام و نسبت به کاهش ارتفاع (دستور دستگاه هشداردهنده) به منظور جلوگیری از برخورد اقدام و دو پرواز به سلامت از روی همدیگر عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق استاندارد‌های بین المللی کمترین فاصله استاندارد عمودی دو پرواز در نقطه ۱۰۰۰ پا تعریف شده که در این حادثه به ۷۰۰ پا کاهش یافته است.

رضایی‌فر در پایان گفت: اظهارنظر در خصوص نتیجه همجواری از سوی سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستانی در رسانه بی بی سی، قبل از بررسی مدارک امری غیر حرفه‌ای بوده که می‌تواند با هدف غیرایمن اعلام کردن فضای کشور جمهوری اسلامی ایران باشد که واقعیت ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->